söndag 13 juli 2008

Lycka!

Då har jag äntligen kommit igång, både med mitt bloggande (tack Elin!) och med mitt drejande. När jag i förrgår äntligen satte mig vid drejskivan i min nya, fina keramikverkstad här hemma i källaren var lyckan stor! Radion var inställd på dagens sommarpratare och jag högg in på leran. En helt underbar känsla av frihet. Att få dreja när jag har lust - och tid - är livskvalitet!
Lyckades åstadkomma en tillbringare och en skål - trots det långa uppehållet sedan jag senast drejade (i februari) så gick det alldeles utmärkt att centrera leran. Är hur nöjd som helst och längtar till nästa gång.

2 kommentarer:

Elin sa...

Underbart Helena! Vad kul! Jag har tittat flera gånger om du skrivit något - och nu är du igång. Nu väntar jag bara på bilder...

Helena sa...

Roligt att du håller koll på min blogg!
Blider kommer snart hoppas jag. Men kanske jag måste gå kurs i blogghantering hos dig först...