tisdag 15 juli 2008

Ambivalens


De som redan känner mig känner också denna sida hos mig - jag har svårt att bestämma mig emellanåt. Idag har jag städat ur verkstaden och hade tänkt hinna dreja. Städningen tog dock längre tid än jag väntat mig, eftersom jag kom på att jag skulle sätta upp en hylla som jag köpt på IKEA för länge sedan. Glad i hågen monterade jag ihop den med en - i huvudet - tydlig plan om vart den skulle vara, dvs vid diskhon. När jag kom dit med fina hyllan så passade den inte alls. Jag fick då sådan beslutsångest om vart hyllan skulle borras fast att jag lade ner... Den står och väntar i källaren tills jag funderat färdigt.
Idag gör jag mitt första försök med att publicera en bild. Skålen gjorde jag under en terminskurs hösten -06. Den är en av mina stoltheter hittills under min drejarkarriär. Att få fast foten utan att sabotera hela skålen kräver lite finess och försiktighet. Förhoppningsvis blir det många fler liknande exemplar framöver.
Bilden är tagen i dåligt ljus och har dålig skärpa, men jag blev för otålig och ville prova ändå...

Inga kommentarer: