lördag 20 juni 2009

I förra veckan var jag och tittade på en begagnad ugn som skulle säljas från en skola. Tyvärr var ugnen väldigt gammal, ingen instruktionsbok fanns kvar och det kändes som att det skulle vara ett vågspel att köpa denna ung även om jag troligen skulle få den för ett vrakpris. Så jag har just beslutat mig för att avstå detta erbjudande.
Jag går nu och funderar på hur jag ska lösa mina bränningsbekymmer. Diskuterade med en av mina kollegor, som också håller på med keramik, kanske jag kan bränna lite grann i hennes ugn. Väldgit vänligt av henne att erbjuda sig! Det kommer dock att dröja innan detta blir möjligt eftersom hon väntar på att ta hem sin ugn från Hälsingland. Troligen blir det möjligt först någon gång i höst.

Detta med ugnen har blivit ett litet hinder i mitt arbete med keramiken. Det gör att jag väljer bort skapandet, eftersom jag ändå inte kan bränna mina saker just nu. Innan jag fortsätter produktionen vill jag gärna se hur det jag hittills gjort blir när det är klart. Så jag känner att inköp av ugn behöver ske inom överskådlig tid!

4 kommentarer:

Bror (Dom kallar mig Kungen) sa...

Du är flitig på att drejja men nog sjutton lär du skriva mer i bloggen!

Helena sa...

Hej!
Roligt att du tittar in. Tyvärr måste jag väl hålla med om att jag inte är Sveriges flitigaste bloggare... Hoppas att du fortsätter att titta in då och då, och inte tappar tålamodet helt :-)
Ha det bra!

Ann-Sofie sa...

Hej

Hoppas du hunnit med att slumra lite i en hängmatta med en god bok, lite samkväm med goda vänner, ett glas rött och lite god mat, kanske en och annan italiensk delikatess,,,, Saften blev förresten försvinnande god. Tack för receptet. Men du tappa inte farten på produktionen, det finns alltid plats för en skål, en mugg ett fat eller nå´t hos mig.

Helena sa...

Hej! Jag har haft en härlig sommar! Men drejandet har verkligen varit nerprioriterat... Ugnsbekymren har gjort att jag tappat lite - men jag kommer igen så snart jag har hittat en ugn att bränna årsskörden i. Du får hålla dig framme då, för sist rök sakerna snabbt (bl a till dig :-)
Kram!