tisdag 12 augusti 2008

Inspiration/prestation

Nu är det full rulle igen. Dessvärre inte i lerverkstaden... Jag tillbaka i "verkligheten" efter semestern. Inte helt enkelt att få tiden, men framför allt orken, att räcka till.

Är helt slut på kvällarna vilket gör att det blir mycket surfande. Har varit runt på en hel del andra bloggar, och funnit massor av spännande och förtjusande sidor. Detta har även lett till en hel del prestationsångest - hjälp, jag är ju inte på långa vägar ens hälften så duktig som resten av världen (känns det som...) och det finns oändligt mycket att lära. Men sen sansar jag mig och kommer på att jag gör min grej och resten av världen gör sin. Och det är helt ok.

Måste bli bättre på att bli inspirerad i stället för att få prestationsångest och sluta jämföra sig med andra. Min målsättning är ju inte att sälja så mycket som möjligt, utan att faktiskt få hålla på med det jag gillar bäst - dreja. Och det som senare eventuellt är någon annan till glädje är en trevlig bonus.

Inga kommentarer: